I'll be back

Guvenören av Kalifornien sa det med finess:-)



Det är underbart med denna magiska försommar. Det blir grönare och grönare för varje dag och jag cyklar i shorts mina 7.72 kilometer till skolan (är dock lika svettig varje gång jag kommer fram). Jag blir också enormt EM-sugen. Fick faktiskt en riktigt oväntad bröllopspresent av min
Ängel  , nämligen ett FIFA07-spel till datorn, så nu sitter jag och provspelar Sveriges EM-matcher med olika taktiker och uppställningar. Jag är en nörd jag vet! :-) När vi ändå är inne på ämnet slänger jag väl ut en EM-trupp (en ganska feg sådan utan Wernerssons förslag som alltid är övervärderade allsvenska spelare):

Målvakter:
Andreas Isaksson (trots att han inte spelar känns han som det självklara förstavalet)
Johan Wiland (har sett stabil ut)
Rami Shaaban? (har varit dålig egentligen enda sedan Arsenaltiden med undantag av matchen mot Spanien hemma möjligen, men vi har inte många alternativ)

Backar:
Olof Mellberg (kanske mest självskriven i laget)
Petter Hansson (ingen stjärna men antagligen en man för startelvan)
Daniel Majstorovic (tycker han har lyft sig ett par snäpp)
Mattias Bjärsmyr (ska med)
Mikael Nilsson (min favorit i landslaget, tycker han är grymt underskattad och fruktansvärt bra med bollen)
Fredrik Stoor (har sett  mycket bra ut och vi behöver bra yttrar)
Fredrik Stenman? (jag är riktigt osäker på vem som ska få den sista backplatsen, just nu Fredrik)

Mittfältare:
Tobias Linderoth? (även om han blir frisk är jag inte säker på att han kommer vara i form, men även om Svensson sköter sig kanon i defensivrollen så är Linderoth unikt bra på sin position)
Anders Svensson (även han en av mina favoriter. Jag fattar inte varför svenska folket verkar ha så svårt med honom. Grym förstatouch och spelsinne)
Fredrik Ljungberg (kommer bli viktigt tror jag, vill se honom från start trots Chippens och Larssons framfart)
Kim Källström (ska spela från start om Linderoth inte är med. Spelar Linderoth tycker jag han och Anders ska dela på matcherna. Kim är ofta som allra bäst när han får hoppa in)
Christian Willhelmsson (en spelare jag hade svårt för tidigare, har bara blivit bättre. Perfekt när man ska trycka på och slå inlägg, också användbar mot sämre motstånd när vi ska föra spelet)
Sebastian Larsson (Självklar i truppen, kanske t.o.m. i startelvan. Kommer kunna slå grymma frisparkar och det har vi behov av.)
Niclas Alexandersson (en perfekt komplementspelare som kan hoppa in på flera positioner)
Samuel Holmén (även på mittfältet är sista platsen sjukt öppen. Kanske ska Daniel Andersson med ändå om Linderoth inte är kry blir han backup för Svensson. I nuläget väljer jag ändå Holmén och överraskar t.o.m. mig själv. Kennedy tycker jag inte räcker)

Forwards:
Zlatan Ibrahimovic (hinner komma i form. Han har mycket kvar att bevisa i landslaget. Hoppas på en Zlatan i minst lika bra form som förra EM. Om han sedan blir lite effektivare framför mål har vi en världstjärna även i ett stort mästerskap)
Johan Elmander (ska spela från start. Hoppas han börjar hitta målet igen, för annars har vi två målsumpare på plan)
Marcus Allbäck (Grym inhoppare fortfarande. Har ett betydligt bättre målsinne än de båda ovan)
Marcus Rosenberg (har verkligen varit bra i år. I landslaget har han inte fått något lyft än)
Marcus Berg (bör komma med är sjukt mycket hetare än Rade Prica och dessutom något att bygga på för framtiden)


Fler bloggar kommer framöver. Jag tänker börja skriva om livsfrågor och vardagens små insikter igen och självklart blir det en hel del nördig sport.

Slutligen ett par erkännanden:
Jag längtar lite till melodifestivalen. Inte för att musiken kommer vara bra (man kommer att sitta och klaga som alltid), utan för att jag verkligen gillar underhållningen. Rockigt?

Jag grät på skolbio för ett tag sedan. Tyckte den fina barnfilmen "Bron till terabitia" var kanon. Rockigt?

Jag har fått parkeringsböter på 700 spänn!

När jag ser på frågeprogram av typen "glasklart" på TV, så tänker jag för mig själv att jag är smartare än alla tävlande.

Jag älskar Stina.

Kommentarer
Postat av: stina

welcome back smarta människa!

2008-05-06 @ 20:59:56
Postat av: Åsa

Välkommen tillbaka! Det är rockigt att gråta...

2008-05-08 @ 20:04:21
Postat av: hannie

kul att din blogg vaknar till liv igen. väääldigt långt uppehåll måste jag säga. längre än mitt.

du är gryyyymt rockig!

hejja wiland!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ett hyfsat långt uppehåll på din blogg ja:)

Jag hade själv tänkt skriva ett inlägg om em-truppen, men det hinner/orkar jag nog nte med innan truppen släpps. Så det får bli lite kommentarer här istället.

Jag håller med om målvakterna, även om jag rankar Shaaban för Wiland. Bland backarna så tycker jag inte att Bjärsmyr är bra nog (ännu), och jag tycker att Peter Larsson är lite överskattad. Jag skulle nog välja Risp eller Granqvist där. Bland ytterbackarna så föredrar jag Dorsin framför Stenman, lite klokare och så ahr han ändå en del matcher i CL med Rosenborg. Hur som helst så handlar det ändå bara om en andrareserv eftersom Alex kan spela där

Mittfältet och anfallet ser bra ut, tycker jag. Holmén kan gott vara med för att se och lära lite.

Sedan så får du nog jobba lite med din rockighet:)

2008-05-11 @ 15:52:58
Postat av: Robodan

Just det Dorsin kan jag tänka mig också. Isakssons insats idag gör att målvaktssidan ser riktigt svag ut.

2008-05-11 @ 23:30:13
Postat av: stina

hejja isaksson!

2008-05-11 @ 23:41:21
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Nejdå, det kommer att gå alldeles utmärkt med ISaksson. Du kommer väl ihåg hur kritiserad och ifrågasatt Ravelli var innan VM -94? Nu har Isaksson allt att vinna egentligen.

2008-05-12 @ 16:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback