OS-guld!!!

Här sitter man och surar över en massa bom för Anna-Carin Olofsson, fjärdeplats i puckelpist och femteplats i jaktstart. Man börjar bygga upp teorier om att Sverige inte kan vinna guld i OS, att alla svenska idrottare drabbas av OS-frossan och inte kan prestera på normal nivå när det handlar om OS-guld och folkets press.

Sedan är det ju det här med att man rankar traditionell längdåkning högre än sprint och jag har t.o.m. blivit irriterad över att sprintstafetten kom med på bekostnad av tremilen.

Men allt det där är glömt nu!!!

Sverige vann två OS-guld och alla mina tips är redan förlorade. Två guld!!! I båda loppen såg det ut som att det inte skulle gå. Tjejerna såg ut att vara ämnade för fjärdeplatsen då Lina Andersson såg seg ut i näst sista backen på fjärdesträckan, men Anna Dahlberg åkte lysande och när det var dags fär spurt var Lina Andersson plötsligt urstark och krossade de andra. Inge Bråten sa att Norge kanske gladde sig med Sverige idag, särskilt p.g.a. Södergrens tunga femteplats. Jag kan också glädja mig med Norges Frode Estil (en skön kille) och hans fantastiska silver och tar Aamodt eller Kjus medaljer blir jag riktigt glad, men idag kändes det extra bra att Norge fick ta en fjärdeplats på damsidan och att den enormt formstarka Björn Lind lyckades spurta ner spurtkungen Hetland.

Norge komnmer ju trots allt krossa oss i medaljligan:-) Och samtidigt som Sverige vann sina guld krossade Norge ett av de största svenska guldhoppen; de svenska curlingtjejerna, med 10-3. Jag tror nog Sverige tar minst brons där ändå.

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Vi ligger före Norge i medaljligan just nu!

Otroligt roliga guld, speciellt på damsidan för att det var så överraskande. Och lite extra kul för Anna Dahlberg som blivit hånad av media under säsongen (när hon stod över en tävling p.g.a. en sjuk hund).

Det gör inget att mitt tips spricker om det gör det för att det går bättre än väntat:) Och mitt sprack ju redan i går i skidskyttet.

2006-02-14 @ 13:01:34
Postat av: hannie

Jag tycker inte det var mer överraskande på damsidan. För övrigt har jag ju trott stenhårt på Lind sedan hans underbara uppvisning tidigare i vinter. Underbart!

2006-02-14 @ 13:42:18
Postat av: Robodan

För mig var det också överraskande med guld på damsidan även om jag trott på brons där, då Lina Andersson tagit två segrar i klassisk stil individuellt i år. Håller med dig både om Dahlberg och det där att man gärna tappar sitt OS-tips p.g.a. svenska framgångar Mats-Ola.

Björn Lind har sett enorm ut, som du säger Hannie. Nu höjer jag nog från mitt silvertips till guld individuellt för honom:-)

2006-02-14 @ 14:37:32
Postat av: hannie

jo, det är sant. när jag tänker efter trodde jag nog starkast på herrarna. o dom trodde jag grymt på=)

2006-02-14 @ 17:12:53
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Det var lite kul att se bilder från damernas lopp igen, man hör så tydligt att kommentatorerna i huvudsak hoppas på en bronsmedalj och att inte Norge ska komma ifatt. Att det skulle kunna bli guld tror jag inte ens att funderat på.

Det hade inte jag heller för att vara ärlig:), jag hade varit jättenöjd med en bronsmedalj på damsidan, på herrsidan var ändå Sverige och Norge favoriter.

2006-02-14 @ 19:15:03
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Mitt tips spricker bara mer och mer, och jag tycker om det!

2006-02-16 @ 17:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback