VM-lag och OS-lag

Nu är det, som en bloggvän insåg, dags att lägga in sina förslag på VM-elva. Isaksson är så självklar i mål så det är skrämmande, utan honom har vi inte mycket. Zlatan och Ljungberg är också väldigt givna, liksom Edman och Lucic. Henke och Mellberg kan vara ganska säkra på sin plats: Här följer laget med närmaste reserv inom parentes:

                                                                 Andreas Isaksson (???Bengt Andersson kanske)

Mikael Nilsson (Mellberg) Teddy Lucic (Antonsson) Olof Mellberg (M.Svensson) E.Edman (Stenman)

N. Alexandersson (Chippen) def: T.Linderoth (Alex?, Källström?) off: A. Svensson (K.Källström) F. Ljungberg (Hysén)

                                   Zlatan Ibrahimovic (Markus Rosenberg)  Henke Larsson (Johan Elmander)


När det gäller den defensiva rollen tycker jag inte det finns några bra alternativ. Jag skulle tycka det vore kul att prova Kim Källström där, men kanske är han alltför offensivt lagd och får tillsammans med Chippen bli de där som kommer in sista 20 om spelet låst sig för övriga. Helst skulle jag vilja ha Andreas Jacobsson där, men det går ju inte. Det lär väl bli Daniel Andersson, men han har aldrig riktigt övertygat i landslaget.

OS-laget i ishockey är också intressant att spekulera om. Det tas ut på torsdag. Jag har efter lite tårar fått inse att jag inte kan få med bröderna Sedin då de är offensiva och inte kan få plats i någon av de första två kedjorna, men egentligen hade jag velat ha dem tillsammans med mikael Samuelsson:

Henrik Lundqvist (självskriven etta), Mikael Tellqvist, Stefan Liv (bär mig emot att inte ta med Honken, men tyvärr)

Förstafemman:
Kim Johnsson, Mattias Norström
Daniel Alfredsson, Mats Sundin, Fredrik Modin

Andrafemman:
Niklas Lidström, Mattias Öhlund
Mikael Samuelsson, Peter Forsberg, Markus Näslund

Tredjefemman:
Daniel Tjärnqvist, Christian Bäckman
Henrik Zetteberg, Samuel Påhlsson, Per-Johan Axelsson

Fjärdefemman:
Niklas Hävelid, Josef Boumedienne
Tomas Holmström, Jörgen Jönsson, Andreas Johansson

Reserver: Kenny Jönsson, Mikael Nylander

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Lagen ser bra ut på det stora hela, men ett par invändningar på fotbollslaget har jag. Den första, och största, är Fredrik Stenman, som inte alls har i landslaget att göra. Då ser jag hellre Dorsin eller Christoffer Andersson. Sedan vore det nog rimligare med Lucic som ytterback än Mellberg.

Sedan så hävdar jag att Källström inte alls passar som defensiv mittfältare. Faktum är att han i alla lag har spelat offensiv mittfältare, ibland till och med släpande forward. Då brukar en del hävda att han hade en defensiv roll i Djurgården, men det är inte riktigt sant för då hade han Arneng eller Rehn bakom sig, som den riktigt defensiva mittfältaren.

Postat av: stina

åh, va intressant! du har satt ihop fina lag där.. ojoj.

2005-12-20 @ 13:06:54
Postat av: Robodan

Jag hänger med på ivändningarna. Dorsin tycker jag aldrig har presterat dock. Han var t.ex. värdelös i U21-EM. Christoffer Andersson skulle klara det, men jag gillar att ha en naturlig vänsterfot som alternativ. Lucic skulle klara vilken backplats som helst och det är bra, men för att vara lite provocerande satte jag Mellberg till höger, en position som han klarar, med en förhoppning om en frisk Michael Svensson på en mittbacksplats.

När det gäller Kim Källström håller jag med. Jag går nog in och ändrar t.o.m. men jag har inget annat bra alternativ som defensiv och jag skulle tycka det var kul med Hysén i den offensiva rollen.

2005-12-20 @ 15:33:52
Postat av: Lina

Grattis på födelsedagen!!!

2005-12-28 @ 13:30:55
URL: http://linasjoblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback