Ordinerat ordande (ej rekommenderad läsning för folk med humor)

Jag har verkligen ett brinnande intresse för låga skämt. Det brinner för övrigt i knutarna om man är tänd på en löparstjärna för de har verkligen eld i baken och är svåra att hinna ikapp. Jag hade en gammal flamma som hela tiden sprang ifrån mig, men efter ett tag gick det upp ett ljus för mig! Ryktet om mig och min dåliga flamländska hade förstås gått som en löpeld. Dessutom gillade hon nog inte min släckt. Det kändes som vår passion slocknade där, gnistan försvann och det blev aldrig lysande och varmt igen. Tillslut ville jag nästan sparka henne i brasan.     

Ibland funderar man lite:

Visar t.ex. en onykter fotbollsspelare sin fulla kapacitet?

Kan man kalla ett gäng vackra negresser för bruna bönor?

Fy fåglarna vad mycket flax folk har numera. En kompis som spelar golf slog både en eagle, en birdie och en albatross. Och detta kvittrade han förstås glatt om sedan. Man förstår förstås att han och hans caddie var Glada, men även om jag inte vill picka på dem så får man ju säga att den kråksången tröttnade man snart på. Det var t.o.m. så att jag sa åt dem att hålla näbben, fast jag häck(l)ade dem inte. Jag gick och slog en drill istället. Folk är ju så egoistiska numera också. De ska ta och ska ta istället för att dela med sig. Man mås-te ju förtjäna pengarna (örn the money) och inte vara värsta asgamen. Äter gamar inte örngott förresten eller är jag dun i huvudet? Jag lade ut lite till dem, men de blev våldsamma, värsta hönsgården, så jag fick hålla dem på avstånd med ett hackspett. Man får akta sig bara så att man inte (v)råkar komma för nära. Det får man lärka sig den hårda vägen. Min kompis Bo fink ännu mer stryk än jag och blev galen och tuppade av. Sedan försvan gamarna i en trast. Jag känder mig helt tom i huvudet efteråt, urholkad liksom. Men jag tror jag flugsnappade upp ett och annat på tupplevelsen och man vill ju inte göra en höna av en fjäder, så farligt var det ju inte.

Nej nu börjar denna text bli kattastrofalt dålig, så är det väl snart dags att jag tiger. Det börjar bli väldigt djuriskt här. det är nästan så man funderar på om det ligger någon hund begraven eller om jag har en räv bakom örat. Men det är något annat oxe, något buffligt över det hela. Jag har inget sting i texten och den har en massa dåliga bi-satser. Jag ville aldrig bi son, men det har jag blivit. Det är i.o.f.s. en fluga (ni vet sånt som folk svansar efter) nu att skriva dåligt, men detta är verkligen dagens kalkon. Jag borde ge ting till folk istället för att skriva sådant här svindåligt skräp. Jag måste äta nu. Jag är hungrig som en varg men kanin te äta som en häst. Har ingen mat kvar dock så jag får väl get mig till tåls. Får man mat så får en ju tacka och bocka. Nej det är hemskt vad jag mal på siken smörja jag b-älgar ur mig. Det blir ju nästan löjaligt. Det rockar ju inte alls. Jag får sluta åsnarast.    

Nej nu måste jag hålla tysk. Holl andan Daniel (viet namn är Daniel), för nu gör du det där i tal igen, eller kanske i skrift då. Jag är ute på tunn is igen och jag vill ind igeni värmen och inte vara ute bland allt pack i stan. Sådana borde flytta ut på landet allt land är ju inte smutsigt det finns fin-land. Bönderna där arbetar till musik, de har t.ex. brass i lien. Det kanske låter lite trumpet, men det är bra om man inte vill spela andra fiol utan vara bäst i jobbet. Katten blev ju sur av lien förr, men nu när det spelades brass såg jag att den spann igen. Det är skönt när landet kan bli ett lett land, när det po len svenska costar rica mer att bo i stan. Det är balt på landet. Man kan ha en tall inne om man vill och pigorna niger när man kommer förbi. Nu säger ni riga kanske: Vad vill ni us egentligen? Vi klarar ju oss på vintern när snön faller och ni bor i ett enda skottland. Oman ser det så så är det kanske bättre för yemene man att bo med turkmän i stan, men jag stannar. 


Kommentarer
Postat av: stina

du är min idol! :)

2005-11-03 @ 22:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback