1:a april

1:a april, min fars födelsedag (han är som ett stort skämt många gånger). Detta är en av mina absoluta favoritdagar, mycket för alla skämt som TV-kanaler och tidningar svänger ihop. Många gånger har jag skrattat genom åren och då och då får man ju erkänna att man också blir lurad, oftast av min syster men ibland av andra som idag av matsolasfanclub.blogg.se Pinsammast var ändå när jag gick på att svenska fotbollslandslaget skulle åka tåg till VM i Japan, jag minns än idag hur sur jag blev:-) Nästan i klass med när svenska folket trodde att man fick färg-TV genom att sätta en nylonstrumpa över sin svart-vita. Eller min favorit (Sveriges äldsta doldakameranprogram) när ett äldre par tror att en brevlåda pratar med dem:-)

Bäst är det förstås de gånger jag själv lyckas lura folk. Det har faktiskt hänt att jag fått till några riktiga luringar, som när jag förra året lurade hela mitt band att jag skulle missa hela sommarturnén för att jag skulle turnéra med Carola. Det lät trovärdigt eftersom jag känner Carolas dåvarande produktionsassistent, men jag förstår ändå inte hur de trodde att jag skulle välja det:-)

Idag har jag ännu inte lyckats lura någon. Vi får se hur det går.

Vad som dock är helt sant och väldigt roligt är att en journalist tog en setlist från vår spelning i Marburg och lade upp på sin blogg. Det låter kanske inte så roligt tycker ni, men då ska ni veta att jag har för vana att skriva felaktiga namn på låtarna för att ha det lite skojsigt sådära:-) Namn som "retard", istället för "retire", "mew begs" istället för "new legs" och "he´s right in my garage" (mirage) är inte helt ovanliga. Som tur väl är hade jag skrivit ganska korrekt nästan hela vägen på den hon tog, men extranummren är något mystiska: http://www.mixtapebabe.blog.de/


Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Underbara låtnamn, men jag tror inte jag har hört det andra extranumret? :)

Sedan måste jag ju även här i offentligheten tillägga att jag förra året fick dig att tro att Henrik Larsson hade skrivit på för blåvitt! Det var kul:)

2006-04-01 @ 23:48:45
Postat av: Robodan

he he, ja jag får väl ilsket erkänna att du lurat mig två år i rad. Men nästa år ska du få!!! Jag har ju inte försökt lura dig i år. B.A.J.S. är för övrigt egentligen B.T.C.F.

2006-04-02 @ 10:33:19
Postat av: Robodan

För övrigt är videon till "Hoppipolla" världens bästa musikvideo!!!

2006-04-02 @ 11:29:53
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Om det står för B.T.C.F så har jag däremot hört låten, många gånger till och med:)

Hoppipolla-videon är underbar!

Kolla förresten in den nya "b-sidan" Refur som sigur rós la ut den första april! Helt underbar:) Tänk dig ett helt Sigur Rós-album i den stilen! :)

Postat av: stina

oh my säger jag till låten som matsola rekommenderade. horribelt! sigur ros blev nåt helt annat helt plötsligt.

2006-04-02 @ 23:00:17
Postat av: Robodan

fatta vilket grymt aprilskämt av islänningarna!

2006-04-03 @ 21:20:29
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ja, fantastiskt att de orkade spela in en hel låt bara för att få till ett aprilskämt. Det är stil det!

2006-04-03 @ 22:40:49
Postat av: stina

fast det kan inte ha tagit särskilt lång tid för det är ju verkligen inte ett mästerverk. å daniel säger att dansband är det lättaste som finns att skriva :) men kul var det. det är så förskräckligt dåligt så det blir roligt.

2006-04-04 @ 09:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback