Ett litet PS

En liten smolk i glädjebägaren är det svenska herrlaget i ishockey. Backsidan ser nu mycket svag ut. Niklas Kronwall spelar jättebra i NHL, men är ändå inte med i OS-laget p.g.a. skada!!! Kim Johnsson gör naturligtvis rätt som stannar hemma när frugan ska föda barn, men det känns tungt att vara utan en sådan världsback. Nu verkar det även som att vår sista storback Mattias Norström får stanna hemma. Jag kan inte se hur vi ska kunna vinna OS-guld med den backuppsättningen vi har kvar (jag tror Lidström är överskattad).

Till råge på det så har Bengt-Åke Gustafssons idiotutagning av Mika Hannula fått större konsekvenser än jag hade befarat. Peter Forsberg är på plats, trots skada och det tvingar Sverige att vaska om i femmorna och spela med Hannula. Hur skönt hade det inte varit om Hannula istället var Micke Nylander, då skulle Sverige ha ett i stort sett lika slagkraftigt anfall oavsett om Foppa kom till spel eller ej. Och då hade jag inte heller blivit sur för att de tog hit honom i det skick han nu är, men nu undrar jag om man inte skulle hämta hem Nyllet istället.

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Vår backsida är verkligen inte bra. Och instämmer helt med uttagningen av Hannula, den är obegriplig. Foppa borde inte komma, ljumskskador tar tid att läka och går lätt upp igen, och tyvärr kommer ju inte Foppa vänta länge nog med att spela. Plus till honom ändå för att han så gärna vill vara med, det är inte många andra spelare som bryr sig så mycket om OS.

2006-02-14 @ 13:04:28
Postat av: stina

men det mest oväntade kan hända... det har vi ju redan sett. :) även om min tippning på hur det går för herrarna i hockeyn står kvar :)

2006-02-14 @ 13:52:29
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Tur att inget oväntat hände i hockeyn idag, men väldigt synd att inte norström kommer. Backsidan var redan från början vår svagaste lagdel, och nu saknar vi dessutom Johnson, Kronwall och Norström. Tungt. Wikegård har nog rätt i att det knappast blir medalj för tre kronor tyvärr.

2006-02-15 @ 14:11:12
Postat av: Robodan

Men Hannula var överraskande bra och så var ju isen dålig. Jag är försiktigt positiv när det gäller offensiven iaf Sedinfemman och mats Sundin såg bra ut, men jag måste ju säga att både Ryssland och Slovakien imponerade betydligt mer.

2006-02-16 @ 02:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback