När dimman lättar

La vita e bella!
Jag är ganska trött på eftermiddagarna, mycket beroende på att pollensäsongen är igång, men även eleverna gör sitt till:-) Jag har iaf grymt kul just nu och laddar stenhårt inför det stundade bröllopet!!! Elverna är snälla, solen är skön, böckerna är bra, musiken är bra (just nu mycket Eskju divine och förstås Saxon Shore), serierna är bra (framförallt anna pihl), det är kul att sporta, Stina är rolig (just nu leker hon med en tygtiger) och allt känns spännande.

Varje dag börjar nu med en tät dimma och temperaturer ner mot -3, men sedan lättar dimman och solen kommer fram. Nu ser jag en helt blå himmel och det är nästan 13 grader varmt! Helt underbart!

Det händer mycket kul för tillfället och roligast av allt är väl att
matsola har fått jobb!

Med risk för att bli tjatig så får ni vänta ytterligare på mina längre bloggar:-) Jag har iaf efter råd från stina bestämt mig för att dela upp bloggen i flera delar så att jag inte behöver skriva allt på en gång.

Förresten, gå in och lyssna på denna spännande version av lampshades new legs! Igår spelades en av campsites (ett band som Johannes från lampshade producerar) låtar i ett avsnitt av kanonserien Anna Pihl. Tyvärr finns inte den låten med på deras myspacesida, så leta gärna upp "falter" för det är lätt deras bästa låt.


Jag avslutar detta dimmiga inlägg med ett citat ur en liten bok vi har här som heter "lilla idiotboken" :
 
"Anledningen till att kriminaliteten är så låg i Tyskland är att den är förbjuden"
Alex Levin

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Bara 13 grader, här nere i den varma södern har vi haft 16-17 grader de senaste två dagarna!!!

Ett väldigt bra citat, det känns genomtänkt och så:)

2007-03-27 @ 16:55:19
Postat av: stina

ja, dom är smarta i tyskland och förbjuder olagliga saker:)

2007-03-27 @ 17:26:27
Postat av: Anonym

Alltid skoj med nya inlägg! Har oxå blivit fast i Anna Pihl, grymt bra!

2007-03-27 @ 21:26:21
Postat av: Anonym

Alltid skoj med nya inlägg! Har oxå blivit fast i Anna Pihl, grymt bra!

2007-03-27 @ 21:26:58
Postat av: hannie

på smögen hade de 20 grader igår!

känner att jag oxå borde nämna eskju på min blogg. alla andra gör ju det.

anna pihl är bra! "station station"

2007-03-27 @ 21:32:20
Postat av: Robodan

Vi kanske borde följa tyskarnas exempel och förbjuda kriminalitet vi med? :-) ;-)

2007-03-27 @ 22:32:00
Postat av: stina

robodan: det verkar smart. skicka ett mail till fredde statsminister å ge det som förslag vettja! :)

2007-03-28 @ 08:40:17
Postat av: hannie

jag har för mig att det är förbjudet.. men jag kan missta mig=)

2007-03-28 @ 09:24:51
Postat av: Åsa

...å jag skrev de två inläggen utan namn... Förstår inte vad jag gör, likadant blev det i Mats-Olas blogg... märkligt var ordet.

2007-03-28 @ 16:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback