Julen

1.   Familjen/budskapet (hela julen hänger på detta, en tid att tänka på andra än sig själv)
2.   Julmust (nästan lika viktigt, en smak av himlen...nästan)
3.   Snö (En ingrediens som ofta saknas)
4.   Julgran som man huggt själv (kräver kanske en del kontakter eller ett djärvt sinne likt Rudolfs)
5.   Bamsekalendern (Kalendern med 25 luckor måste inhandlas om det ska bli en riktigt jul)
6.   Sunes Jul (måste ses innan man kan nå fram till dopparedan)
7.   Tomtarna på loftet (även den norska såpan måste numera avnjutas)
8.   Julmat (kanske inte så noga exakt vad det innehåller, men god mat ska man ha, helst morsans)
9.   Rim (avgörande för att klappöppningen ska bli kul)
10. Julklappar (har ändå sin plats)

När man summerar det hela inser jag att snö blir det nog ingen i år och halva familjen är inte hemma, men allt annat ska nog kunna bockas av, så det blir nog jul i år igen. (min ängel ingår naturligtvis i nr.1)

Kommentarer
Postat av: stina

ja, å idag när du och jag ska fira jul så är det minsann snö!

2005-12-20 @ 10:54:02
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Om man, som jag, bara kommer upp i 4-5 punkterna, kan man kalla det julm ändå?

Postat av: Robodan

Det blir nog jul ändå, jag missar en del av punkterna jag med och vi kom ju båda fram till att "På Spåret-utmaningen" med Samuel och Ingrid är en mycket viktig jultradition och den lär vi infria den 26:e :-)

2005-12-23 @ 22:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback