Jag erkänner...

För ett tag sedan publicerade jag den här listan. På 6:e plats har jag skrivit upp flugufrelserinn (felstavat dessutom) med Sigur Rós. Visst det är en bra låt, men den är ju inte i närheten av att vara den sjätte bästa låten någonsin....och det tyckte jag inte då heller. Hur kommer det sig då att den står där på listan? Jo ett klassiskt misstag från min sida har uppenbarat sig. Under än längre tid har jag vetat om det, men liksom ändå inte erkänt det för mig själv.

Låten som jag anser vara den sjätte bästa låten genom tiderna heter starálfur (de sjunger det ganska tydligt i texten) och är spåret före flugufrelserinn på skivan Ágætis Byrjun, men eftersom det finns ett intro är den spår nummer tre när den spelas. På baksidan av albumet står den dock som nummer två då introt inte är namngivet, därav mitt misstag. Jag har levt på en lögn under lång tid men i nästa blogginlägg ska ni få en ordentlig uppdatering av bästa-låtar-listan.

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Oj, vilket tungt erkännande! Fast det är förlåtet, bara du är ångerfull nog! :)

Listor med bästa låtar är närmast omöjliga att göra, det finns alldeles på tok för mycket att välja på.

Postat av: Robodan

Jag äro djupt ångerfull:-)

Japp, men jag ska ändå göra ett försök, som kommer sluta med en lista som kommer behöva göras om tusen gånger...:-)

2006-08-25 @ 13:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback