Bästa konsertuppleveleser

Det var längesedan jag gjorde en lista, här följer en som var svår att göra. En konsertupplevelse kan vara så mycket. Jag har vägt in många olika saker. Första gången man upplever en stor konsert, kan konkurrera ut den som egentligen var bäst musikaliskt. En annan sak som påverkar upplevelsen är om man blev positivt överraskad eller besviken.

1.  Loney Dear - på Spot 2006
2.  Petra - i Forserum 1994
3.  Mogwai - på Accelerator 2003
4.  Sigur Rós - på KB 2002
5.  Bride - på Rock Out 1996
6.  Stryper - på Gullbranna 2006
7.  DC Talk - i Skandinavium 1995
8.  this beautiful mess - på DP 2001
9.  Selfmindead - på DP 2001
10.Attention - på Junction 1995

Kommentarer
Postat av: SMÄM

Behöver uppdatera mitt musikliv lite känner jag. Se band live har jag gjort alldeles för lite i år.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Jag inser att jag har sett för lite band live senaste tio åren:)

Bra lista, om jag nu kan säga så när jag bara sett två av konserterna själv!

2006-07-31 @ 15:53:03
URL: http://matsolasfanclub.blogg.se
Postat av: stina

jag är lite avundsjuk på tre av dom där spelningarna faktiskt.

2006-07-31 @ 22:48:17
Postat av: Robodan

Attention och DC Talk matsola?

Två fantastiska upplevelser indeed. Attention slog igeno mycket tack vare oss som fick igång publiken på deras konserter och dessutom fixade både deras första spelning utanför deras hemtrakter, samt indirekt (via min kusin) deras första utlandsgig.

2006-08-01 @ 12:02:45
Postat av: Robodan

För övrigt borde vi gå på några livekonserter ihop. Ni verkar ju verkligen sugna och jag tycker det är bland det bästa man kan hitta på. Kom på några bubblare förresten, som ligger precis utanför listan. Det är två konserter med Mew och en med Kashmir.

2006-08-01 @ 12:04:41
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Du prickade rätt konserter. Attentionkonserten var kanske inte tokbra egentligen, men eftersom i varje fall jag inte hade några som helst förväntningar på den så är det nog ok att den är med på listan. DC Talk-konserten var bra, även om mina minnen främst handlar om att vi smet ner till ståplatsen framför scenen olagligt:) (För det var väl det året och inte året efter/innan?)

2006-08-01 @ 13:30:38
Postat av: Robodan

Det var då. Mycket spännande att springa ner där! Jag skrev om det i församlingstidningen sen med, uppskattades inte av alla:-)

DC Talk har faktiskt bara spelat en enda gång i Sverige, så det är ganska exlusivt. Inte som att se Hjalmar Jónsson göra mål kanske, men ändå. :-)

2006-08-03 @ 00:41:10
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Hoppa över räcket melaln vakterna eller gå bakom ryggen på dem har jag för mig var det som funkade bäst:)

Tänk vad ung och dum man var:)

2006-08-03 @ 11:49:14
URL: http://matsolasfanclub.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback