Sjukt

Jag lever en sjuk tillvaro.

För det första har jag drabbats av VM-febern. Jag tittar i stort sett på varje match och kämpar även med en drömelva, som dalade betänkligt då mina spelare inte fick spela i omgång tre. Till slutspelet utlovar jag dock ett sjuukt bra lag. Ligan leds just nu av min bror och jag är för tillfället före både Stina och Hanna, men det kan bli tufft. Hanna har stor chans att gå förbi mig idag. Är det förresten Lina som är Öllstorp? Och vem står för Bjära IF? Som ligapresident är det intressant att ha med lag i ligan som man inte vet vilka det är.

I övrigt om VM så är den sjuuuka mediahysterin lite för mycket. TV4 gjorde ett inslag där man såg landslagets buss köra förbi på autobahn och påstod dessutom att Zlatan var i Turin!!! Patrik Ekwall är dock inte alls så jobbig som man kunde tro, men Wenström och Hedman är klara besvikelser. Backe håller fanan högt. På SVT är studion rolig (Sladjan är lysande), men även de faller i mediaträsket med irriterande frågor och fokus på bråk och annat. Olas "han spelar som en kärring" om Totti var väl inte helt lyckat:-) Pojanen harklade sig tydligt. SVT:s tjejer är för övrigt mycket duktiga och är inte förtjänta av den kritik de fått. Det är väl egentligen bara Pops och hela den överdrivna Sverigebevakningen som blior lite väl. Aftonbladet och Expressen suger!

Kul att Ronaldo och hela Brasilien lyfte sig. Italien vinner säkert VM, de ser precis så halvdåliga ut som de brukar. Argentina har sett sjuukt bra ut, men de brukar falla. Om Sverige slår Tyskland är hela VM en succé och allt annat spelar ingen roll:-) Det vore grymt kul. Vi har fallit precis innan succé de senaste mästerskapen.

Jag har varit sjuuuk. Vi trodde det var värmeslag, men när hela familjen blev smittad visade det sig att vi fått vinterkräksjukan på sommaren. Jobbigt var det i alla fall. Olof och Stina lyckades hålla sig osmittade!

I övrigt jobbar jag på samma likformiga och dötrista jobb som vanligt. Det ville säga på kyrkogården. Det är faktiskt kul; varierat och framförallt utomhus. De sista dagarna har det dock varit sjuuukt mycket knott och mygg och stick innanför ögonlicket, på läppen och ovanpå huvudet irriterar något:-)

En sjuuuk resa hade jag också hem från Alingsås (1,5 timmar hemifrån) där jag hade träffat Ängeln och varit på ett mycket musikaliskt och roligt bröllop. För det första stannade tåget från Borås (1,3 timmar hemifrån) (som vi fick köra till) i Hestra (0,5 timmar hemifrån) och krånglade i en halvtimma. Sedan åkte det till Värnamo (0,5 timmar hemifrån) och bromsade så dåligt att vi fick gå tre minuter för att nå det tåg mot Smålandsstenar (hemma) som jag sett på vägen in till den lilla stationen. Jag sprang bort till tåget som skulle ha gått för flera minuter sedan och hoppade in utan att titta så noga. När det stått i en kvart började jag undra. Jag försökte gå ut och kolla läget, men dörrarna stängdes och tåget började rulla. Utanför fönstret såg jag hur tåget till Smålandsstenar stod på den andra perrongen medan jag var fast i ett annat tåg. Jag fick hoppa av i Skillingaryd (0,7 timmar hemifrån) och vänta på min far som dök upp en halvtimma senare. Till saken hör att jag i Hestra funderade på att stiga av och ringa efter päronen. I så fall hade jag kommit hem två timmar tidigare:-)

Mycket sol hittills i sommar, men till midsommar är det som vanligt. Sjuuukt.

Kommentarer
Postat av: stina

helt sjukt allså!

2006-06-24 @ 13:34:10
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Så, nu får du en kommentar till:)

Och när jag väl skriver här så kan jag ju lika väl lägga till att vi inte var riktigt nära succé i det här mästerskapet, men att det kanske var lika bra. Förlusten har gått förvånansvärt lätt att släppa.

Resan var verkligen sjuk ja:)

2006-06-25 @ 13:33:07
Postat av: Lina

Nej nej, jag är inte med i drömelvan. Jag har bojkottat fotbolls-vm. Såg SVeriges sista gruppspelsmatch på en tv med myrornaskrig. Så jag somnade efter 20 minuter. Hehe...
Så jag är inte engagerad i något som kallas fotboll. Har haft fullt upp med att ägna min tid åt att vara tyst på golfbanan.

Hoppas du har det bra!

Jag kommer inte ett skicka några många och lång mail om vad jag gör i sommar. Nu får man istället om man vill se vad jag gör via bloggen.
Därför är det skoj att vi är några stycken som har en blogg!

Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback