Jag blir så irriterad!

Jag tänkte blogga om helt andra saker, men det får ni läsa om imorgon. Jag måste bara skriva att jag blir så arg (fast jag är ganska glad just nu) på sport ibland.

Ja, jag vet att våld och doping är vardagsmat och att pengarna styr och folk saknar klubbkänsla o.s.v. och jag älskar ju sport ändå, men ibland blir jag bara så sur på skiten. Ikväll möttes Rögle och AIK. Två lag i den näst högsta serien i Sverige, mitt i säsongen och
vad händer? Det blir brutalt slagsmål där någon klipper till Röglespelaren Gath över örat så att det forsar ut blod på isen. Trots detta blodbad så lugnar det inte ner sig utan spelare fortsätter slåss ute i spelargången och skriker att de ska döda varandra. Det är inte klokt! Hur kan "vuxna" män bete sig på det sättet? Töntigt är ordet!

Samma kväll sköts en fotbollsupporter ihjäl i Frankrike i samband med att "högerextremistiska våldsverkare" som har en falang i PSG:s fansskara gick till attack 20 mot 1 motståndarsupporter! Det är ju sjukare än sjukt. Att det ens finns sådana falanger. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Inte ens studentserierna i Linköping är helt utan knäppskallar:-) I onsdags blev jag brutalt kapad utanför spel. Bollen var tio meter därifrån. Killlen bad dock om ursäkt efteråt.

Men, som sagt, egentligen är jag på topphumör:-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

omogna små skitungar är vad dom är! :)

tur ditt knä klarade sig undan i "kapningen" (vet inte riktigt vad det är... typ pirater kapar skepp?) :)

2006-11-24 @ 23:08:56
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Angående hockeyn så var ju AIK inblandade, vilket gör det klart mindre överraskande:) Nej, allvarligt talat är slagsmålen i hockey sjuka, i vilka andra idrotter är det ok att börja slåss? (Bortsett från de sporter som går ut på att slåss då förstås.)

LSIF-kapningen låter lätt absurd, varför?

2006-11-25 @ 20:32:39
Postat av: Robodan

Nej hade någon börjat slåss så i t.ex. fotboll eller tennis hade det ju blivit tidernas skandal och typ fängelse, men i hockey kan man slå en klubba i ansiktet på någon utan större uppföljning.

Ja, LSIF-kapningen var absurd. Jag har inte varit med om något liknande sedan en känd våldsverkare i GIS gjorde samma sak på mig 1996:-) Jag vet inte varför han gjorde det!

2006-11-26 @ 10:12:49
Postat av: Lina

Erkänn att det var krullsmurfen????

Postat av: Robodan

hehe:-) Nej, men det kunde det ju varit. Han verkar mest ha fått stryk själv i år. Smala Sudden missade för övrigt slutspel med ett enda mål!!! Stackarna.

2006-11-26 @ 15:37:10
Postat av: Lina

vi kommer iaf närmre och närmre för varje år...

2006-11-26 @ 20:12:07
URL: http://linasjoblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback