Vissa dagar!

Vissa dagar går allt rätt, andra dagar går allt fel. Jag mår för tillfället bättre än på mycket längre. Jag jobbar som "fröken" (ja ni läste rätt, det är så de kallar mig iaf de yngsta barnen) på en massa olika skolor. För närvarande arbetar jag i en femma (i två veckor) och det är sjukt kul och mysigt. Tänk vilket fantastiskt jobb det är att få umgås och lära tillsammans med ett gäng små underbara individer. Vissa dagar känns det visserligen som att man förvarar ett gäng monster istället, men generellt sett är det helt underbart. Jag har för övrigt skaffat cykelhjälm precis som Åsa. Det kanske kommer en bild på det senare.

Man inser också när man är ute så här hur mycket mer man hade kunnat lära sig på sin utbildning. Jag inser förstås att det är en utopi att lärarutbildningen ska ge en allt och jag tyckte också att det var underbart (och behövligt för en gymnasielärare) att få fördjupa sig i sina ämnen, men nog kunde man fått in något mer på alla de där åren. Första året läste man typ 10-12 på dagarna och det var verkligen inte allt som var viktigt. När man kommer ut i verkligheten stöter man på så många situationer som man inte tänkt på fanns. Det är svårt, men utmanande och roligt också.

Igår förlorade både Brynäs och Blåvitt. Fast det är lite löjligt kan jag inte hjälpa att bli lite sur en sån kväll:-) Min stackars bror (självklart brynäsfan) gick på sin första match för säsongen då Brynäs spelat sjukt bra och så gör de sin sämsta match för säsongen. Och samma kväll gjorde alltså blåvitt ett av sina värsta bottennapp, samtidigt som Elfsborg och AIK tappade poäng. Istället för att ligga trea 5 poäng från guldet (typ omöjligt att ta men ändå) ligger de nu sjua. Tungt!

Vissa dagar är det helt annorlunda, som i helgen då Brynäs slog serieledande Timrå, jag och Stina fick gratis biobiljetter av en kompis och jag hade en sådan där match då allt bara sitter (gjorde 7 mål och 3 assist). Ursäkta skrytet:-) Men det var bara så härligt.

Såg diktatorn igår (har sett halva innan). Den är verkligen genial. Så rolig och vågad och klok. Scenen där Hitler leker med en jordglob är så underbart klassisk.

Jag kan förresten rekomendera att ni läser lampshades turnédagbok på gaffas hemsida.

Kommentarer
Postat av: stina

man får skryta! iaf om man äger en gryta (och det gör ju du).

2006-10-24 @ 16:43:16
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Visst är diktatorn underbar! Underbart är däremot inte blåvitts spel, de som sett matchen hävdar att det var av de tre sämsta under de senaste 10-15 åren! Tur att den i alla fall inte var så viktig.

Kul att du trivs så bra som lärare!

2006-10-24 @ 18:20:58
Postat av: hannie

jag läste "igår förlorade brynäs mot blåvitt". hehe, undra hur en sån match skulle se ut?

2006-10-26 @ 21:14:34
Postat av: Robodan

Brynäs har faktiskt ett fotbollslag. Jag tror de ligger i division 2 nu, men de har faktiskt vunnit SM en gång. Och som blåvitt spelar nu så undrar jag om inte Brynäs skulle vinna.

2006-10-26 @ 22:42:06
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Usch och fy så dåliga ifk är nu, 0-7 på två matcher. Uselt!

2006-10-27 @ 00:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback