Sunny Day Real Estate

Hello yes! (hallå ja)

Det är härligt i solen. Här nedan kan ni se mig i min nya vårjacka, mina nya vårskor, mina nya solglasögon och framförallt med min nya cykel, som flyyger fram! :-) Visst är jag rockig;-)

Mitt jobb är härligt! Jag träffar roliga barn varje dag, som pratar om sina syskon och berättar roliga historier, skryter om sina fantastiska kunskaper och förklarar vetenskap för mig. :-) En intressant rapport jag kan ge är vad som är populärt bland de yngre i linkan nu (förutom LHC, hopprep, fotboll och att slåss och bråka förstås). Det är att spela kula, leka med Tamaguchi och att berätta Bellmanhistorier. Därmed är det bekräftat att det inte finns något nytt under solen! :-)

27521-22

Sverige förlorade mot Nordirland igår och jag blev bara sur en liten stund. Jag börjar bli skrämmande vuxen. Jag satt faktiskt t.o.m. och imponerades av David Healy, som öser in mål i ett inte alltför imponerande landslag. För några år sedan var de rankade som ett av de sämsta lagen i Europa och det ansågs som en liten skräll att de slog Azerbadjan!!! Healy har gjort nästan alla deras mål bl.a. enda målet när de slog England  i senaste kvalet, hattrick mot Spanien och nu två mot Sverige. 

En annan sak jag märkte var att jag blev mer irriterad på kommentatorerna än på spelarna. Jag kanske sätter mig på väldigt höga stolar men jag imponeras inte särskilt mycket av så kallade experter för tillfället (förutom på SVT och SR). I både Aftonbladet och på TV säger man samma saker om samma spelare hela tiden, oavsett vad som händer i matcherna. Därför kommer Daniel Andersson alltid vara en sopa fast han var än av de bästa i år och Kim och Chippen ska alltid väljas först. En intressant detalj är att det ju var Svensson och Alex som låg bakom det svenska målet tillsammans med Alingsåskillen Elmander som bara blir större och större (talangen som man väntade länge på). Igår menade bl.a. Glenn Hysén att man bara kan bli utbytt i fotboll om man varit dålig. De hånade Roland Anderssons uttalande om att de inte bytt in Kim för att Svensson skulle ha varit dålig. Man tycker att en "expert" borde känna till att man även kan byta spelare av taktiska skäl, för att änmdra en matchbild, för att vila spelare, för att få in en ny spelartyp, för att ändra system osv osv. Glenn tyckte därför inte heller att Nordirland borde byta någon på slutet för att alla varit bra. Hallå! Byta ut trötta spelare? Taktiska byten för att få tiden att gå??? (Johan Mjällby sköter sig utmärkt i studion)

Den slutliga reflektionen är att domarna någon gång måste ta tag i det här med maskningar. Att ständigt lägga till 3 minuter oavsett vad som har hänt är urfånigt. Dessutom håller de fast vid de minuterna oavsett vad som händer på tilläggstiden!

LHC-Färjestad slutade 4-1! Precis som jag trodde, med den enda skillnaden att det var LHC som vann med 4-1 och inte tvärtom! Ni FBK:are får förlåta mig men jag tycker det är ganska roligt med en uppstickare som bryter Färjestads dominans och kul att kunna gå på SM-final i stan! Grattis LHC! (HV har börjat röra på sig, det blir nog halvderby/hatmöte i finalen)

Slutligen en
länk till Weird Al Jankovics utmärkta version av american idiot! 

Och så förstås ett citat ur lilla idiotboken:

"För de allra flesta människor har rökning positiva effekter"
Dr. Ian G. MacDonald 1963

Kommentarer
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Ja, vi var ju rätt säkra på att det bara skulle bli en match till i lkpg. Och iofs så blev det bara en semifinal till, men det var ju inte riktigt så vi tänkte:) Fast mer om detta på min blogg snart, det ska komma ett sportinlägg i kväll hade jag tänkt.

Jag vet inte om det beror på att jag börjar bli vuxen, men jag har inget som helst problem med att komma över Färjestads förlust i kväll. Nästan lite konstigt, men det känns som att det kvittar! :)

2007-03-29 @ 22:51:43
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Canadien idiot var ju lysande!!!

Postat av: stina

du ÄR rockig, cykelkorgen är rockig. och praktisk. :)

2007-03-30 @ 09:45:20
Postat av: Florian

Glen Hysen är en riktig sopa. Han var en lysande fotbollsspelare men han är raka motsatsen som "expert". Överlag experter ... är det nån som tycker att "experterna" har tillfört något? Tycker inte jag, tänk bara på Calle Johansson som expert på hockeyn. Fan va bedrövligt! "Bästa" citatet: "Han borde nog ta en tvåa för att tända laget!" Lysnade koncept! Hoppas bara att Calle inte blir tränare.

2007-04-08 @ 00:48:05
Postat av: Florian

Kan hålla med om att det är roligt att FBK inte är i final för en gångs skull. Men måste det vara LHC som bröt trenden? Nä nu är det MODO för hela slanten!
GÅ MODO!!

2007-04-08 @ 00:52:37
Postat av: hannie

du är jättefin i din nya vårutstyrsel=)

2007-04-15 @ 16:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback